יום ראשון, 11 בינואר 2015

תבלינים לבעיות העיכול:
קמומיל (Matricaria recutita). קמומיל הוא מה שההרבליסטים מכנים בעל איכות קרימינטורית, כלומר סופח גזים. הוא מרגיע את הקיבה והמעיים, מצוין לטיפול בקלקול קיבה, משכך כאבים, מרגיע, ורבים נעזרים בו גם כדי להירדם יותר טוב.

מנטה (Mentha piperita). לרוב ההרבליסטים יש כבוד ליכולת של הצמח הזה להרגיע מיחושי קיבה. אבל, רוב השמנים הטבעיים סופחי הגזים בצמח המנטה באופן יחסי מסיסים במים. כתוצאה מכך, תה מנטה לא מכיל מספיק רכיבים כדי להפוך אותו ליעיל. לכן, עדיף להשתמש בתמצית מנטה.

מיורם (Origanum onites). הבריטים מוסיפים מיורם לכריכים, כדי לטפל בקלקול קיבה ומשתמשים בתה מיורם, כדי להרגיע קוליק (גזים) בתינוקות. הוא נחשב למנטה ריחנית והיתרונות של שניהם דומים.

אנג'ליקה (Angelica archangelica). שורש אנג'ליקה טוב לטיפול בקלקול קיבה, עוויתות קיבה וחוסר תיאבון. המנה היומית המומלצת היא חליטה שרוקחים מ- 2 עד 3 כפיות של השורש המיובש לכוס שתיה אחת, או כפית אם מדובר בתמצית.

ג'ינג'ר (Zingiber officinale). הג'ינג'ר הוכח כיעיל לטיפול במחלת ים ובחילות בכלל. הוא מכיל רכיבים פעילים שלא רק מרגיעים את המעיים, אלא גם עוזרים לעיכול בכך שהם מאיצים את תנועת המזון לאורך המעיים. לטיפול בקלקול קיבה, המנה היומית המומלצת היא 2 גרם, או בערך כפית אחת.

כוסברה (Coriandrum sativum). או שאוהבים אותה, או שלא. אבל, בתחום של הרגעת הבטן אין לה אח ורע. כוסברה עשירה בשמנים סופחי גזים, מחטאת, אנטי בקטריאלית, אנטי פטרייתית ומרגיעה את השרירים. באמזונס נוהגים להוסיף כוסברה לנזיד השעועית היומי, כנראה כדי להקדים תרופה למכה. ההרבליסטים המסורתיים השתמשו בה במיוחד כדי לנטרל את ההשפעה של צמחים משלשלים כמו לקסטיב, אשחר, רוברב (ריבס) וסנה.

נטורפתים רבים משוכנעים כי מיץ פפאיה (Carica papaya) או מיץ אננס (Ananas comosus).  טובים להקלה על קלקולי קיבה, כי שניהם מכילים אנזימים שמפרקים חלבונים. אם הם צודקים, אנחנו אמורים ליהנות מאותם יתרונות גם כשאנחנו אוכלים קיווי ותאנים, או פירות נוספים שמכילים את אותו אנזים. לאנשים הסובלים מקלקול קיבה כרוני, כדאי לאכול מהם לעיתים יותר תכופות.

פלפל אדום (Capsicum). האמריקנים מאמינים שתבלינים חריפים מעצבנים את הקיבה אפילו יותר. אבל, בשאר העולם חושבים אחרת. תבלינים חריפים, כמו פלפל אדום, דווקא מרגיעים את הקיבה ומאיצים את העיכול.

קיימים למעלה מ- 500 צמחים נוספים שיכולים לעזור להרגיע את הקיבה, רובם נתמכים על ידי מחקר כזה או אחר. עוד ברשימה נמצאים פלפל אנגלי, תפוחים, דפנה, כוסמת, קימל, הל, סלרי, שיבא, ציפורן, כמון, שומר, שום, אזוב, מליסה, למון גראס, מוסקט, בצל, אורגנו, פטרוזיליה, רוזמרין, מרווה, צתרה, טרגון, טימין, כורכום ועוד. בחלק מהם משתמשים בטיפול גם באמצעות הרחה (ארומתרפיה). תרגישו חופשי לנסות כל אחד מהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה