יום חמישי, 17 במאי 2012

העתיד כבר כאן??!? (מתוך: דה מארקר)

אנרגיה מתחדשת: הווירוסים שמייצרים חשמל

קבוצת חוקרים מארה"ב הצליחה להשתמש בווירוסים להפעלת מסך LCD

קבוצת חוקרים בארה"ב הצליחה לייצר חשמל באמצעות שימוש בווירוסים. קבוצת החוקרים בנתה גנרטור עם אלקטרודה בגודל של בול שפועלת באמצעות וירוסים שהונדסו גנטית. בזמן שנוגעים באלקטרודה באמצעות אצבע, הווירוסים ממירים אנרגיה מכנית לחשמל.
צילום: אייל טואג
ד"ר סונג-ווק לי, שהיה בין החוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי, אמר כי הפיתוח לא ניתן לשימוש מיידי וכי "נדרש עוד מחקר, אבל העבודה הזאת מבטיחה את הצעד הראשון לקראת פיתוח של מחוללי חשמל אישיים שיופעלו בננו-מכשירים ובמוצרים אחרים שיהיו מבוססים על אלקטרוניקה ויראלית".
החוקרים השתמשו בווירוסים שתוקפים בקטריות אחרות, אך הם ידידותיים לבני אדם. בעזרת הנדסה גנטית, הצליחו החוקרים להכניס מטען שלילי לחלבונים שמרכיבים את הווירוסים. התהליך הזה הצליח להגביר את המתח בין הצדדים בעלי המטען החיובי והשלילי של החלבונים. הווירוסים יודעים להסתדר בכוחות עצמם לכדי שכבה שתאפשר לגנרטור החשמלי לעבוד.
כדי להדגים את הניסוי, השתמשו החוקרים בכמה שכבות של וירוסים בגודל של ס"מ רבוע וחיברו אותם לאלקטרודות מזהב שהיו מחוברות מצדם השני לצג LCD. כשהורגש מגע על הווירוסים, הם הצליחו לחולל חשמל כמו מתח שמייצרת רבע סוללה - מה שאיפשר לסיפרה 1 להבהב על המסך. לפי סונג-ווק, המתח שיוצר מאפשר להוכיח את העיקרון של המחקר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה