יום שלישי, 29 במאי 2012


סוף לחלונות קופצים המרעישים 

מתוך "פידר" 

התוסף שפותר את הבעיה המעצבנת בגלישה ברשת

גוגל כרום מיוט chrome mute  / צלם: יחצ
מי לא מכיר את התרחיש הבא: אתם גולשים באינטרנט, הכל רגוע ונינוח, פותחים עוד סימניה ועוד אחת, קוראים קצת, מצ'וטטים בפייסבוק ופתאום (!) המחשב שלכם מתקיף אתכם במבצע מטורף של מרכך כביסה חדש.
בדיוק בשביל זה פיתח ג'ארד שון את התוסף MuteTab עבור דפדפן כרום של גוגל. התוסף הזה מאפשר שליטה על הסאונד הבוקע מכל סימניה פתוחה, או לחילופין מכל הסימניות באופן גורף.
לאחר התקנת התוסף בדפדפן, יופיע האייקון שלו בצמוד לשדה כתובת האינטרנט. לחיצה עליו תציג בפניכם מידע על כל הסימניות הפתוחות כרגע בדפדפן, אך השליטה המהירה בסאונד הבוקע לפתע מאחת הסימניות מתבצעת באמצעות קליק ימני על העכבר.
במקרה חירום שבו המחשב שלכם מפתיע אתכם עם פרסומת קולנית ומטרידה במיוחד, במקום לעבור על הסימניות ולחפש את מקור המטרד, לחצו קליק ימני (לא משנה באיזו סימניה אתם נמצאים) לפתיחת תפריט האפשרויות של הדף, שם תמצאו את תפריט הפעולות של התוסף MuteTab.
פתיחתו תאפשר לכם לשלוט בסימניות הפתוחות בדפדפן שלכם ב-3 אפשרויות שונות: הסימניה שאתם נמצאים בה כעת (Current Tab), הסימניות האחרות (Other Tabs) או כל הסימניות הפתוחות (All Tabs).
לכל אחת מהאפשרויות יש את אותן פעולות:
Mute Unsafe - להשתקה מוחלטת של סאונד שעלולה לגרום להפעלה מחדש של סרטון או משחק ששיחקתם.
Mute Safe - להשתקת סאונד שלא תכריח אתכם להפעיל מחדש סרטון או משחק, אך לא בוודאות תשתיק את הסאונד.
Restore - עושה בדיוק את ההיפך משתי אפשרויות ה- Mute.
Play ו- Stop Play - מפעילות ומפסיקות את ניגון הסאונד באמצעות קוד של Java Script.
Close - סוגרת את הסימניות.
לצורך הדגמה, נניח שהפרסומת המעצבנת התחילה לעשות רעש בזמן שאתם גולשים, אך היא לא נמצאת בסימניה שבה אתם גולשים באותו רגע - לחצו על Other Tabs ושם בחרו באפשרות Mute Unsafe. כך תצליחו להשתיק אותה גם מבלי לדעת מהיכן היא מגיעה.
אם לדוגמה אתם רוצים להשתיק סאונד ממקור שאתם הפעלתם (נניח מאזינים לשיר מיוטיוב) ועברתם לסימניה אחרת בשביל לראות סרטון אחר, בחרו ב- Mute Safe תחת האפשרות של Other Tabs. כך תוכלו להמשיך להאזין לאותו שיר מיוטיוב לאחר שסיימתם לצפות בסרטון השני.
בשביל להפעיל חזרה את הסאונד של הקליפ מיוטיוב לאחר שסיימתם עם הסרטון השני, לחצו על Restore. כך גם במקרה ואתם משחקים באיזשהו משחק רשת או פייסבוק ואתם זקוקים להשתיק את הסאונד שלו לטובת סאונד ממקור אחר, רק כדי לא לתקוע את המשחק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה