גוגל הוסיפה 9 פקודות קוליות חדשות במטרה להפוך את החיים שלכם לקצת יותר פשוטים בעיקר בזמן נהיגה או בישול כששתי הידיים שלכם ספוגות שמן

מקור: Google Now
Google Now, העוזר האישי של גוגל, ממשיך להתחדש ביכולות חדשות כל הזמן. אם ברשותכם הגרסה האחרונה של האפליקציה, הנה מספר שדרוגים ופקודות שתוכלו להפעיל בעזרת הזיהוי הקולי שבמכשיר. (כמובן שאת כל הפקודות הללו אפשר להפעיל גם דרך הקלדת השאילתא בשורת הכתובת של Google Now).

1. הפעלת או כיבוי הפנס

כדי להפעיל או לכבות את תכונת הפנס במכשיר הטלפון שלכם עליכם להגיד ״Turn Flaslight On" או "Turn Flashlight off" (אחרי צמד המילים OK Google כמובן). אגב, ניסינו גם את הקומבינציה של "Turn on/off Flaslight" וגם היא עובדת בקלות ובמהירות.
מקור: צילום מסך

2. הפעלת או כיבוי הבלוטות׳ ו-WiFi

נכנסתם לרכב ואתם רוצים להתחבר לדיבורית? הפעילו את Google Now ידנית או דרך הקול (OK Google) ואמרו את רצף המילים – Turn Bluetooth On, רוצים לכבות? Turn Bluetooth Off. כנ״ל לגבי WiFi – להפעלה – Turn WiFi On, לכיבוי – Turn WiFi Off.

3. קריאת הודעות

כדי לקרוא את כל הודעות הטקסט שהתקבלו במכשיר (דרך הממשק הרשמי של המכשיר, ולא אפליקציות כדוגמת וואטסאפ) יש להגיד ״Read my messages״ או ״Show my messages״. לאחר שממשק ההודעות יפתח, ניתן להמשיך ולהשתמש בפקודות קוליות כדי לקרוא אותם בקול רם, או להשיב להן.

4. ניגון מוסיקה

כדי שלא תבצעו קליקים מיותרים, פשוט תגידו ״Play music״ ומיד יפתח יישום המוסיקה של Google Play, עם השירים שלכם – במידה ויש לכם שם רשימת השמעה. ניתן גם לבקש מגוגל שיפתח אפליקצית מוסיקה אחרת, על ידי צירוף המילים ״Play music in״. מכיוון שהמכשיר שלי יחסית חדש, טרם העברתי אליו שירים ולכן ניתן לראות שרשימת ההאזנה שלי ריקה.
מקור: צילום מסך

5. הפעלת יישומים

השתמשו בעוזר הקולי של גוגל כדי להפעיל כל יישום הקיים במכשיר שלכם. רק תגידו ״Open…״ ואת שם האפליקציה מיד אחריו, וזו תופיע על המסך.

6. להתקשר או לשלוח הודעה

הפיצ׳ר הבא קצת יותר מתוסבך. במידה ואנשי הקשר שלכם במכשיר מופיעים בעברית, מדובר בתכונה קצת פחות רלוונטית עבורכם. אם אתם נמנים מאלו שהמכשיר שלהם כולו באנגלית, זו תכונה בהחלט שימושית. כדי להתקשר או לשלוח הודעה לנמען ספציפי, יש להגיד ״Call..״ או ״Text״.. ואת שם איש הקשר. אתם יכולים גם לנסות להכתיב למכשיר הודעת טקסט שלמה, בהצלחה.
אגב, אם תרצו יש גם אפשרות לשלוח הודעות וואטסאפ; פשוט אימרו OK Google או ליחצו על אייקון המיקרופון ואמרו: "Send a Whatsapp message to Roy". השירות יסרוק בזריזות את אנשי הקשר של הוואטסאפ שלכם ולאחר מכן, הוא יבקש מכם להגיד בקול את תוכן ההודעה. לאחר שתכתיבו תתבקשו לאשר האם לשלוח או לבטל את השליחה וזהו.

7. הגדרת שעון מעורר

פיצ׳ר לא מאוד חדשני אבל שימושי הוא הפעלת השעון המעורר במכשיר. אם תאמרו לגוגל ״Set An Alarm״ יפתח ממשק מינימליסטי של השעון בו תוכלו להגדיר התראה. יחד עם זאת, אם תרצו לשלוט בהגדרות הנוגעות לצלצול תצטרכו להיכנס ליישום השעון המעורר עצמו.

8. צילום תמונת סטילס או וידאו

צמד המילים ״Open camera״ יפעיל את מצלמת המכשיר, ו-״Record a video״ יפעיל את המצלמה על מצב וידאו.

9.שינוי בהירות המסך ועוצמת הווליום

באפשרותכם לקפוץ ישירות לעמוד ההגדרות והשליטה בבהירות המסך ובווליום על ידי אמירת ״Mute volume״ או ״Lower brightness״ למשל. שימו לב כי אופציה זו לא ישירה ויעילה כמו הקודמות, שכן רק מעבירה אתכם לעמוד הרלווטי בו ניתן לשלוט במאפיינים הללו, ולא באמת משתיקה או מבהירה את המכשיר (פותחת את עמוד ה-Display למשל).