יום שבת, 6 בפברואר 2016

 משווק אינטרנט נעזר בכלים שנים המסייעים בתהליך העבודה השוטף. לפניכם רשימה של מעל 120 כלים שונים לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בקטגוריות שונות.
עמוד זה יתעדכן מדי פעם בהתאם לשינויים וכלים חדשים שצצים מדי פעם. לפניכם מיון הכלים על פי קטגוריות:
עדכון אחרון: 24/10/2015
סטטיסטיקותסטטיסטיקות וניתוחיםcrawlersזחלנים
בדיקת מיקומיםבדיקת מיקומים בדיקות מהירותבדיקת מהירות אתרים
 אוטומציהשירותי אוטומציה מחקר מילות מפתח מחקר מילות מפתח
כלים לבדיקת קישוריםכלים לבדיקת קישוריםscrapingשליפת נתונים
 שירותי ALL IN ONEשירותי All in One בדיקת תוכן משוכפל בדיקת תוכן משוכפל
 מחקר ומודיעיןמחקר שוק ומודיעין כלים לאימייל כלים לאימייל
 תוכןתוכן כלים לרשתות חברתיות כלים לרשתות חברתיות
 תמונות בחינםתמונות חוקיות בחינם כלים לדפדפנים תוספים לדפדפן
 כלים ושירותי וורדפרספלאגינים ושירותי וורדפרס תמונות, וידאו ואנימציה תמונות, וידאו ואנימציה
 כלים לניטור ובקרהניטור ובקרה seo טכני SEO טכני
 שירותי אחסון בענןשירותי אחסון בענן כלים שימושיים שונים כלים שימושיים שונים

סטטיסטיקות וניתוחים

גוגל Search Console  – לשעבר Google Webmaster Tools. כלי חובה שנעשה בו שימוש בידי מרבית מקדמי האתרים, חוץ מפרנואידים למיניהם. זה גם אחד הכלים שבהם גוגל נותים לנו מידע רב ערך ולא אנו נותנים להם (כמו אנליטיקס למשל). חיבור אתר ל-WMT נותן לנו מידע חיוני על ביצועי האתר בחיפוש, מידע על מצב האינדקס ובעיות טכניות באתר, העלאת מפת אתר ושליחתה לגוגל, שליחת Disavow של קישורים מזיקים ועוד המון פיצ'רים שימושיים. כתבתי מדריך קצר על הכלי בעמוד הזה.
גוגל אנליטיקס – כנראה תוכנת הסטטיסטיקה לאתרים הנפוצה בעולם. מאפשרת לנו למדוד כניסות והתנגות גולשים באתר, לנתח עמודים פופולאריים, לדעת כמה גולשים נוטשים לאחר צפייה בעמוד אחד, זמן שהייה ממוצע, משפך המרות ועוד המון מידע חשוב על האתר.
Bing Webmaster Tools – למרות שבינג תופסים נתח קטן יחסית מסך החיפושים בעולם ובארץ כמעט לא מחפשים בבינג (למעט טכנופובים שעדיין משתמשים באקספלורר ומנוע החיפוש הדיפולטיבי שלהם הוא Bing), ניתן לקבל מידע מעניין מכלי מנהלי האתרים שלהם. מעבר לסטטיסטיקות ספציפיות עבור המנוע חיפוש שלהם, ניתן לנצל את הכלי למידע "ניטרלי" כמו קישורים חיצוניים שיש לאתר מסוים, שגיאות HTML ועוד.
Piwik – אלטרנטיבת קוד פתוח לגוגל אנליטיקס. מתאים למי שלא מעוניין להשתמש באנליטיקס מסיבות אלו אחרות (פרנואיה?). מדובר מוצלח למדי ודי פופלארי ויש לו גם תוספים למערכות כמו וורדפרס למשל.

זחלנים (Crawlers)

Screaming Frog – הקרולר האהוב עליי. כלי פשוט מצוין שמאפשר "לזחול" באתרי אינטרנט ולהוציא מהם מידע חיוני כמו למשל: תגיות מטא שונות, http status code, H1-H2, משקלי עמודים, מידע על תמונות, סקריפטים שונים, קישורים שבורים ועוד. הקרולר בעצם עוזר לנו להבין כיצד מנועי החיפוש סורקים ורואים את האתר (ולכן כברירת מחדל הוא "מציית" להנחיות כמו Nofollow/Noindex) ומעניק לנו מעין פלט שהוא סוג של "מבט על" על האתר ועושה לנו למפות ולעשות סדר בעמודי האתר. אני משתמש המון בכלי הזה והוא מצוין להרבה משימות שונות. כתבתי עליו בהקשר של מציאת קישורים פנימיים.
A1 Website Analyzer – זחלן מצוין נוסף שבהחלט עושה עבודה טובה ואף יותר יסודי מSF אך לדעתי הממשק שלו הרבה פחות נוח ולוקח בחסר. בנוסף יש גרסה נוספת של הכלי שמיועדת בעיקר להכנת מפות אתר בשם A1 Sitemap Generator.
Xenu – כלי חינמי ודי ישן שלא התעדכן כבר כמה שנים. מסייע בסריקה מהירה של אתרים לצורך מציאת קישורים שבורים ושליפת תגיות כמו טייטלים ודיסקריפשנים. לא מומלץ להריץ באתרים גדולים במיוחד עם אלפי עמודים.
Website Auditor – זחלן מבית SEO Power Suite שסורק את עמודי האתר ושולף עשרות נתונים חיוניים כמו תגיות מטא, מספר שיתופים ברשתות חברתיות, לינקים חיצוניים, לינקים שבורים, עמודי שגיאה ועוד.
SiteCondor – להבדיל משאר ה-Crawlers, מדובר בכלי אונליין (SaaS) שסורק את האתר ומציג המון נתונים מעניינים. היתרון שהנתונים זמינים מכל מקום וגם המחירים סבירים ביותר (9$ לחבילה הבסיסית).
שירותי ענן נוספים לבדיקת תוכן משוכפל ששווים בדיקה – 80legsDeepCrawl

בדיקת מיקומים

Zefo – מערכת SaaS וגם אחד הכלים הבולטים בישראל ובחו"ל לבדיקת מיקומים. האמת היא ש-Zefo היא יותר מערכת All in one המספקת הרבה מידע לאופטימיזציה של אתרים ומתממשקת עם אנליטיקס וWMT אך היא מוכרת בעיקר כמערכת לבדיקת מיקומים.
Rank Tracker – תוכנת Desktop מבית SEO Power Suite. החסרון העיקרי שלה שצריך להוריד אותה למחשב והיא לא שירות ענן כמו זיפו למשל. יחד עם זאת, אם אתם עובדים בעיקר עם מחשב אחד מדובר בכלי מצוין ואמין בעל ממשק נוח. עובדת היטב גם פרוקסי ומתעדכנת בתדירות גבוהה בהתאם לשינויים של גוגל בתוצאות החיפוש.
Advanced Web Rankings – לא התנסיתי באופן אישי, אך היא התוכנה נחשבת לאחת המובילות בתחום של בדיקת מיקומים. חברות SEO רבות בעולם משתמשות בכלי הזה שנחשב עוצמתי ומדויק. חסרונות – תשלום חודשי, מחירים יחסית גבוהים.
Rankerizer – תוכנת Desktop חינמית ונוחה מאד לתפעול, והאמת שגם עושה עבודה לא רעה. לא הכי מדויקת בעולם אבל ביחס למחיר (האפסי) בהחלט יש תמורה בעד האגרה. בדומה לRank Tracker, יש צורך לפתוח פרוייקט נפרד לכל אתר על מנת לבדוק מיקומים.
ProRankTracker – שירות ענן חדש יחסית, נוח מאד וגם די מדויק. מחירים נוחים (למשל 15$ ל250 מילים ללא הגבלת דומיינים) – מומלץ למי שמחפש פתרון של בדיקת מיקומים בלבד.

בדיקת מהירות אתרים

Google Page Speed – כלי אונליין נחמד של גוגל שמאפשר לנתח את האתר מבחינת מהירות וביצועים. הכלי נותן ציון מ1 עד 100 וגם הסברים מה ואיך ניתן לשפר את הממצאים.
Pingdom – כלי מומלץ לניתוח מהירות אתרים. הכלי סורק את האתר על מרכיביו השונים ולאחר זמן קצר נותן פירוט נוח על זמן טעינה של הרכיבים השונים כך שניתן לדעת מה מכביד על האתר – שרת, תמונות, וידאו, סקריפטים שונים ועוד. עובד עם כמה שרתים בארה"ב ובאירופה.
GTmetrix – כלי מומלץ נוסף שמפרק את בדיקת המהירות למרכיבים שונים ונותן ציון לכל אחד וגם הנחיות מפורטות לתיקון.

שירותי אוטומציה (תן לאינטרנט לעבוד בשבילך)

אני בגישה שכל משימה שלא דורשת מחשבה ואפשר להפוך אותה לאוטומטית – צריך להפוך אותה לאוטומטית. מעבר לכך, יש המון אפשרויות שלא חושבים עליהן אבל שיכולות לחסוך לנו לא מעט זמן ולייעל לנו את החיים. לשם כך ניתן להיעזר בכלים ברשימה הבאה:
IFTTT – קיצור של If this, then that. אחד הכלים המגניבים באינטרנט לדעתי. בגדול זה שירות שמאפשר לכם להתממשק ולבצע אינטגרציה בין שירותי אינטרנט שונים כמו רשתות חברתיות, בלוגים, אפליקציות סלולריות ועוד. העיקרון הוא: תנאי -> פעולה. כמה דוגמאות: אם המזג אוויר מחר הוא X, שלח לי SMS לנייד; אם פרסמתי פוסט בבלוג וורדפרס שלי, שתף אותו אוטומטית בפייסבוק; ועוד אינספור דברים שניתן לבצע. שימושי מאד גם למטרות SEO. כלי חינמי!
Zapier – כלי דומה מאד ל- IFTTT אבל עם אפשרויות מתקדמות יותר ומגוון רחב יותר של אפליקציות. הכלי הוא בתשלום אבל מאפשר גם התנסות מוגבלת בגרסה החינמית.
itDuzzit – שירות אוטומציה נוסף ומתקדם מאד. גם כאן השירות בתשלום ומוגבל בגרסה החינמית לעד 20 פעילויות בחודש. מאפשר לבצע סנכרון ואינטגרציה עם מעל 150 שירותי ענן ואפליקציות שונות.

כלים למחקר מילות מפתח

מתכנן מילות מפתח של גוגל – כלי חובה לכל מי שעוסק ב AdWords ו-SEO. מאפשר לקבל רעיונות למילות מפתח עם נתוני חיפוש חודשיים מגוגל. יחד עם זאת, לא מומלץ להתבסס אך ורק על נתונים מהכלי הזה והסברתי למה במאמר הזה.
Keywordtool.io – כלי המשתמש ב API של ה Google Suggest ו"מגרד" תוצאות מתוך ההשלמות הואוטומטיות של גוגל. מצוין על מנת לדעת מה אנשים מחפשים ולקבל רעיונות ללונגטיילים למיניהם.
UberSuggest – עובד על אותו עקרון בדיוק. ממשק קצת פחות נוח מהכלי הקודם.
phraseup – כלי שמיועד במקור לעזור לכם להשלים חיפושים "חצי-אפויים". לדוגמא, שם של מישהו שאתם לא זוכרים את שם משפחתו אבל יודעים במה הוא מתעסק. בנוסף זה כלי מצוין על מנת לקבל רעיונות לחיפושים ומילות מפתח.
MergeWords – כלי נהדר המאפשר להצליב ביטויים שונים וקומבינציות שונות על מנת לקבל כל מיני צירופי חיפושים אפשריים. זה לא כלי למחקר מילים אלא לארגון וסידור ביטויים למטרות שונות.
SEM Rush – כלי פרימיום (בתשלום) המיועד למחקר מתחרים. ניתן לדלות ממנו המון מידע חיוני על המתחרים הן עבור PPC והן עבור מילות מפתח באורגני. כלי דומה: SpyFu.
Keyword Eye – כלי פרימיום נוסף המאפשר לבצע מחקר מילים בצורה ויזואלית (דומה ל"ענן תגיות"). בנוסף מאפשר מחקר מילים, קישורים, תוכן ועוד.
מלבד הכלים לעיל, דיברתי בהרחבה על מחקר מילות מפתח בפוסט הזה.

כלים לבדיקת קישורים

הקדשתי פוסט שלם לסקירה קצרה על כלים מוכרים (ומוכרים פחות) למחקר קישורים ואיך להשתמש בהם נכון. ובכל זאת, אציין את העיקריים כאן:
Ahrefs – אחד הכלים המובילים למחקר קישורים ובאופן אישי החביב עליי ביותר. מציע ממשק נוח מאד ואינדקס איכותי שמתעדכן בתדירות גבוהה.
MajesticSEO – אחד הכלים הותיקים והפופולאריים למחקר קישורים. בנוסף מציע עוד כמה כלים נוספים כמו השוואה בין דומיינים, בדיקה של הרבה דומיינים "במכה" (Bulk) ועוד.
Open Site Explorer – כלי פופולארי נוסף מבית Moz. באופן אישי אני לא מוצא בו יתרונות על פני השניים הקודמים.
Remove’em – שירות המיועד כל כולו לסייע לבעלי אתרים להוריד קישורי ספאם וקישורים עם אנקור החוזר על עצמו יותר מדי פעמים. השירות כולל ניתוח פרופיל הקישורים, יצירת קשר עם בעלי האתרים שמהם יוצא הקישור, בקרה על כל התהליך ויצירת דוחות.

Scraping ושליפת נתונים

ScrapeBox – הכלי האולטימטיבי לגירוד נתונים (Scraping). לתוכנה נוצר מוניטין שלילי בגלל שהרבה אנשים עשו (חלק עדיין עושים) בה שימוש לרעה – פרסום מסיבי של תגובות ספאם בבלוגים של וורדפרס (זה אחד מאלפי הפיצ'רים שהיא מכילה). אבל התוכנה הזאת יודעת לעשות הרבה יותר. למי שאוהב אוטומציה וקיצור תהליכים – מומלץ מאד.
גירוד נתונים מגוגל – זה בעצם לינק לפוסט שכתבתי, המאפשר גירוד תוצאות היישר מהאינדקס של גוגל. שימושי במקרים מסוימים וזה בחינם.
Seo Tools for Excel – האמת שרק לאחרונה התחלת להשתמש בזה. אוסף האפשרויות והדברים שניתן לבצע עם הכלי הזה הוא פשוט אדיר. אנשי SEO ושיווק בכלל גם ככה עובדים עם אקסלים לא מעט זמן, והתוסף הזה לאקסל פשוט מעצים את היכולות של האקסל בעשרות מונים.

שירותי All in One

Raven Tools – סט כלים מלא למשווק האינטרנטי – כולל מגוון רחב של כלים שונים לSEO, PPC, אנליטיקס, סושיאל ועוד. 30 יום חינם ולאחר מכן 99$ לחודש. בקושי התנסיתי אבל רבים ממליצים עליהם.
Moz Pro – אחד השירותים הפופולאריים לSEO. גם כאן תקבלו סט כלים רחב הכולל בין היתר גישה מלאה ל Open Site Explorer (כלי למחקר קישורים – ע"ע), Moz אנליטיקס, כלי סושיאל וניטור, מעקב אחרי מיקומים, סריקת אתרים מתקדמת ועוד.
Zefo – זיפו הוזכרה גם מקודם, אבל אי אפשר לדבר על פלטפורמות All in one בלי להזכיר את זיפו. כנראה המערכת המובילה בארץ המשמשת עשרות חברות קידום אתרים, פרילנסרים ובעלי אתרים. מעבר לבדיקת מיקומים יומית, זיפו מאפשרת לנהל מעקב קישורים, להשתמש ב-API של כלים שונים, לקבל סטטיסטיקות ונתונים שונים על עמודי האתר ועוד.
Rank Ranger – פלטפורמה של SEO המאפשרת בדיקת מיקומים, ניתוח שגיאות באתר, כלים לניטור קישורים, הפקת דוחות White Label, ועוד.
Market Samurai – תוכנה שמורידים למחשב ולא שירות אונליין. להבדיל מהאחרים, מתמקד בעיקר בכלים של SEO – מחקר מילות מפתח, מחקר תחרות, דומיינים, תוכן, מוניטיזציה ועוד. היתרון – תשלום חד פעמי, ממשק נוח.
RabbitSEO – לשעבר SEO123. שירות כחול-לבן. בין היתר מאפשר מעקב מיקומים, ייצור דוחות, מחקר מילים, מעקב וניהול קישורים, פרסום מאמרים באמצעות ממשק המערכת ועוד פיצ'רים מעניינים.
Lindex – לא התנסיתי מעולם, אבל נראה כלי של ה"ביוקר", מאלה שלא מציינים מחירים באתר אלא "request a demo". אם מישהו התנסה ויכול לספר קצת אשמח לשמוע בתגובות :-)

בדיקת תוכן משוכפל

CopyScape – שם נרדף עבור "בדיקת תוכן משוכפל" בקרב מקדמי אתרים. למרות שזה כלי טוב ופופולארי, אני לא ממליץ להסתמך עליו ב-100%. למה? כי הוא מפספס הרבה פעמים. זה לא כלי של גוגל ולכן לא ניתן להסתמך על התוצאות בודאות – במיוחד שעניינים משפטיים מעורבים בתהליך. כתבתי מדריך לבדיקת תוכן משוכפל שיעשה לכם סדר בעניין זה.
Copylo – שירות בתשלום חודשי המאפשר להוסיף אתר או מספר אתרים על מנת לבצע סריקה אוטומטית ברשת אחר תכנים משוכפלים שיש באתר וקיימים באתרים אחרים. החשבון החינמי מאפשר סריקה בסיסית של דומיין אחד ועד 30 עמודים – שווה לנסות.
Siteliner – כלי לבדיקת תוכן משוכפל פנימי (באתר עצמו) ובנוסף מספק נתונים סטטיסטיים מעניינים (גודל עמוד ממוצע, אורך מאמרים ממוצע, יחס בין טקסט לHTML ועוד…). הכלי בעל סף רגישות גבוה מאד, זה אומר שמבחינתו גם תפריט שחוזר בכל עמודי האתר (מה שקיים כיום כמעט בכל אתר בעולם) ייחשב תוכן משוכפל. לכן צריך להסתכל על הנתונים בעין ביקורתית ולנסות לשלוף את הדברים החיוניים באמת.
השוואה בין 2 מאמרים – כלי שימושי כאשר רוצים לעשות השוואת ראש בראש בין קטעים של טקסט.
Plagiarism Checker – כלי שימושי שעובד טוב ומאפשר לכם לחפש טקסט מסוים ולבדוק האם הוא קיים ברשת. למעשה זה עובד כמו הפיצ'ר של Copyscape Premium אבל בחינם :)

מחקר שוק ומודיעין

SimilarWeb – שירות ישראלי המספק מידע וסטטיסטיקות (מוערכות) על אתרים ואפליקציות שונות. יש לקחת בחשבון שהמידע לא מדויק אלא נותן אינדיקציה בלבד. השירות מציע גם גרסה בתשלום באמצעותו ניתן לקבל מידע יותר מעמיק.
SimilarSites – מאפשר לחפש שירותים ואתרי אינטרנט על בסיס אתרים אותם אנו מזינים למערכת. מצוין בכדי למצוא מתחרים או שירותים דומים / משלימים למה שאנחנו מחפשים. שירות דומה: Alternative To
Alexa – שירות דומה ל SimilarWeb, גם כאן יש אפשרות לשירות חינמי ושירות בתשלום.
Compete – עובד בעיקר בשוק האמריקני. מספק מידע על אתרים כמו מספר מבקרים מוערך, מקורות טראפיק, אתרים דומים ועוד.
QuantCast – כלי ניתוח אתרים המיועד בעיקר למפרסמים. השירות מספק מידע מעניין על קהל המבקרים באתר ומפלח לפי נתונים שונים כמו גיל, מגדר, משתמשי מובייל ועוד.
Archive.org – ארכיון האינטרנט, מאפשר לדעת איך נראה אתר בשנת 1998 למשל.
Domaintools – שירות who.is המאפשר לבצע המון סוגים של מחקר דומיינים ועוד. בין היתר ניתן לבצע (בתשלום) Reverse domain search על פי בעל דומיין, כתובת IP ועוד המון אפשרויות מתקדמות.

כלים לאימייל

Sidekick – כלי פשוט אך עוצמתי, שהוא בעצם תוסף לדפדפן, המאפשר לכם לראות מי פתח את המיילים שלכם בזמן אמת (מקבלים נוטיפיקציה כזאת) ואף האם הוא לחץ על קישורים בתוך המייל. שימושי ביותר – ואף אחד לא יוכל לחרטט אתכם יותר שהוא "לא קיבל את המייל" :-)
Rapportive – פיצ'ר נחמד שממתמשק לג'ימייל ומציג פרופילים של האנשים מתוך הLinkedin.
WiseStamp – כלי נחמד ביותר ה"מתלבש" על שירותי מייל חינמיים פופולאריים (ג'ימייל, הוטמייל, יאהו ועוד) ומאפשר לכם לעצב חתימה מגניבה ומעוצבת למייל שלכם עם תמונה, קישורים לרשתות חברתיות, RSS המציג פוסטים אחרונים מהאתר שלכם ועוד.
Unroll.me – נרשתמם או התווספתם במהלך השנים לכמה וכמה רשימות תפוצה, גם ללא רשותכם? מקבלים מיילים מעצבים מכל מיני "גורואים לשיווק באינטרנט"? הכלי הזה יעזור לכם להסיר את עצמכם מכל מיני רשימות תפוצה סוררות.

תוכן

Wordie – כלי חביב שיוצר עבורכם מעין ענן תגיות לאחר שאתם מזינים טקסט או כתובת URL. שימושי על מנת לדעת אילו ביטויים קיבלו הכי הרבה דגש בתוכן (אבל בלי להתייחס לאחוזים). צפיפות מילים – הדור הבא?
Pocket – אפליקציה חביבה מאד (גם למחשב וגם לנייד) של "read it later". מאפשרת לשמור לינקים ופוסטים מעניינים שאתם נתקלים בהם ברשת, אבל אין לכם זמן לקרוא באותו הרגע.
Outbrain – פלטפורמה לפרסום תכנים ברשת על בסיס תוכן. סביר להניח שכולכם נתקלתם ברחבי הרשת ב"מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך", עם קישורים חיצוניים לכתבות מרחבי הרשת. בהרבה מקרים מדובר בקישורים המתחוללים אוטומטית באמצעות האלגוריתמים של אאוטבריין או אחת המתחרות כמו Taboolaלמשל (הישראלית גם היא).

כלים לרשתות חברתיות – Social Networks

HootStuite – אחד השירותי All in One המובילים לרשתות חברתיות. מאפשר לתזמן, לנהל ולשגר פוסטים וקמפיינים במעל 50 רשתות חברתיות שונות ולקבל סטטיסטיקות וניתוחים על הקמפיינים.
Buffer – כלי נחמד המאפשר לפרסם בו-זמנית את הפוסטים שלכם ב-5 רשתות חברתיות שונות: טוויטר, פייסבוק, גוגל+, לינקדין ו-app.net. ניתן לתזמן פוסטים ולקבל סטטיסטיקות.
Social Bakers – כלי עוצמתי שמציג סטטיסטיקות ונתונים על פרופילם ועמודים חברתיים ברשתות חברתיות שונות. באמצעות הכלי, ניתן למשל לדעת אילו עמודי פייסבוק הכי פופולאריים (לפי כמות מעריצים) לפי תחום ולפי מדינה.
BuzzSumo – מאפשר לדעת כמה שיתופים וסיגנלים חברתיים (מהרשתות המובילות) יש לכל עמוד אינטרנט, ועוד כמה פיצ'רים נוספים. כלים דומים: TopsySharedCountSocial Searcher.
OnlyWire – שירות נחמד וותיק שמאפשר לבצע פרסום רוחבי של הפוסטים שלכם במעל 50 רשתות חברתיות ואתרי Social Bookmarking. בנוסף יש אפשרות לניטור הביצועים של הפוסטים וגם להגיב במרוכז דרך הממשק שלהם על הפוסטים שאתם מפרסמים.
CircleCount – כלי מעניין המתמקד בגוגל+ בלבד. ניתן לקבל מגוון רחב של סטטיסטיקות ונתונים אודות פרופילים ועמודים בגוגל+, קהילות, פוסטים ועוד. כלים דומים: GplusData.
Facebook Debugger – מכירים את זה שאתם שמים פוסט בפייסבוק ולא תמיד הוא מציג תמונה או נתונים מעודכנים? באמצעות הכלי הזה תוכלו "לרענן" ולהסיר cache מהשרתים של פייסבוק כך שהוא יקרא פעם נוספת את הלינק שלכם ואם אכן הכל מוגדר כמו שצריך הוא אמור להציג את הנתונים בהתאם. זאת לא המטרה העיקרית של הכלי אבל בהחלט אחד השימושים הנפוצים שאני לפחות מבצע איתו.
Grid Tool – אם אתם מפרסמים בפייסבוק, אתם בטח יודעים שפייסבוק לא מאפשרים להריץ מודעות שיש בהן תמונות עם יותר מ-20% טקסט. הכלי הזה (של פייסבוק) יעזור לכם לנתח את התמונה ולקבוע האם היא "כשרה" מבחינת פייסבוק לפרסום.
TagBoard – מאפשר לעקוב ולהעדכן בנושאים שונים על בסיס האשטגים (Hashtags#) מרחבי הרשתות החברתיות.

הורדת תמונות חוקיות

כל משווק אינטרנט זקוק לתמונות, והכי חשוב – תמונות חוקיות לשימוש מסחרי. אני מקווה שאין צורך לפרט על הסיכונים בשימוש בתמונות המפרות זכויות יוצרים. לשם כך ישנם כמה אתרים שיעזרו לכם למצוא ולהוריד תמונות לשימוש מסחרי – לגמרי בחינם.
Pixabay – מאגר תמונות מצוין וחינמי לחלוטין. הממשק שלו נראה מקצועי ולא מבייש כל מאגר תמונות אחר בתשלום. גם המבחר של התמונות בהחלט מרשים. ההמלצה שלי בחיפוש תמונות חינמיות היא להתחיל באתר הזה, שסביר להניח "יסגור לכם את הפינה". במידה ולא, ניתן לחפש גם באמצעות האתרים האלו:
Freeimages – לשעבר sxc.hu ("האתר ההונגרי") למי שמכיר. מאגר מצוין נוסף עם לא מעט תמונות (באיכות סבירה לרוב). כאן צריך לשים לב שלכל תמונה יש חוקים משלה – בחלקן ניתן להשתמש בחינם ללא מתן קרדיט, ובחלקן היוצרים כן דורשים מתן קרדיט.
PicJumbo – מאגר תמונות חינמי נוסף, אך קצת יותר מוגבל בהיצע התמונות שלו.
מעבר לאלו יש עוד המון אתרים עם תמונות חוקיות לשימוש מסחרי, אך רובם מוגבלים באפשרויות החיפוש שלהם. מי שמעוניין אני ממליץ ללכת לפוסט המעולה של דימה.

תוספים לדפדפן

Web Developer – תוסף מעולה לדפדפנים. מאפשר "לשחק" עם כל מיני אלמנטים בעמוד ולסמן דברים שונים כמו תגיות, תמונות ללא אלט, לבטל CSS וסקריפטים, ועוד המון אפשרויות שונות. כלי חובה למפתחים ומקדמי אתרים.
לינק להורדה בכרוםלינק להורדה בפיירפוקס
Whois – אם אתם חטטנים / סקרנים כמוני, תשמחו לדעת על התוסף הזה (יש לכרום וגם לפיירפוקס) שמאפשר לבצע בדיקת whois על כל אתר בלחיצת כפתור.
LastPass – אם יש שירות אינטרנטי שאני לא יכול לתפקד בלעדיו – זה זה. LastPass הוא מנהל סיסמאות שעובד במרבית הדפדפנים המוכרים, ומאפשר לכם לשמור ולסנכרן את כל הסיסמאות שלכם במקום אחד מרוכז ולגשת אליהם מכל מקום – כל מה שצריך זה להתקין את התוסף על הדפדפן ולהתחבר ליוזר שלכם עם סיסמת-אב אחת, ככה שכל הסיסמאות שלכם שמורות.
Adblock – יש שיגידו שמשווקי אינטרנט לא אמורים להשתמש בתוסף הזה, שחוסם פרסומות ובאנרים פרסומיים באתרים שונים, אבל היי – אפשר פשוט ליצור "רשימה לבנה" של אתרים שבהם התוסף הזה לא יחסום פרסומות כמו גוגל, פייסבוק וכו'. שימושי מאד לשונאי הפופ-אפים למיניהם.
FireBug – כלי מצוין נוסף, מיועד בעיקר למפתחים. מאפשר לשחק עם האלמנטים של האתר בזמן אמת. אני משתמש בו בעיקר על מנת לבצע בדיקות CSS שונות לפני שאני מטמיע את השינוי בפועל. מיועד לפיירפוקס אך יש גם גרסה (די צולעת) לכרום.
טולברים למיניהם – סרגלי כלים למקדמי אתרים בעיקר, שנועדו לספק מבט זריז על כל האתר מבחינת קישורים, סמכות ועוד. יש כמה כאלה – Moz, Ahrefs, MajesticSeoQuake וכו'.

פלאגינים ושירותי וורדפרס

SEO by Yoast – ללא ספק התוסף המוביל של וורדפרס לכל מה שקשור ל-SEO. סוגר את רוב הפינות של הגדרת תגיות מטא, מפת אתר, קודים לOpenGraph, הגדרת index/noindex לסוגי עמודים ועמודים ספציפיים ועוד מגוון רחב של אפשרויות.
Duplicator – מאפשר לגבות ולשכפל אתרי וורדפרס.
Wordfence – תוסף אבטחה מאד פופולארי לוורדפרס.
Responsive Lighbox – תוסף חביב מאד המאפשר, במידה ואין לכם את זה בילט-אין בתבנית, להציג תמונות עם השחרת מסך בצורה רספונסיבית.
WP Super Cache – לא חסרים תוספי Cache, שמטרתם לשפר את מהירות האתר – אבל זה אחד הקלים לשימוש ועושה את העבודה. למי שמחפש משהו מתקדם באמת (אך בתשלום) יכול לבדוק את WP Rocket.
wpwith.us – שירות וורדפרס ישראלי הכולל אחסון SSD מהיר במיוחד וייעודי לאתרי וורדפרס. בנוסף עוד מבחר פיצ'רים כמו תבניות פרימיום, כלים לקידום אתרים ועוד.
WP Engine – שירות אחסון וורדפרס בחו"ל ברמה גבוהה ביותר, והמחירים בהתאם. מיועד עבור מי שמהירות ואבטחה חשובים לו במיוחד.
ThemeForest – הזירה האולטימטיבית לרכישת תבניות וורדפרס.
Pojo.me – פרגון לחבר'ה הישראלים המפתחתים תבניות וורדפרס כחול-לבן ברמה שעדיין לא נראתה בישראל. תבניות רספונסיביות ואיכותיות במיוחד, והכי חשוב – מותאמות לעברית מראש, בלי להסתבך. מומלצים מאד.

תמונות, וידאו ואנימציה

Animoto – כלי חביב מאד המאפשר לייצר סרטונים ומצגת תמונות באמצעות קבצי מדיה שונים, על בסיס תבניות מוכנות מראש.
Powtoons – מאפשר לייצר מצגות וקטעי אנימציה שונים.
OneLoad – כלי להפצת וידאו (Video Distribution). הרעיון פשוט – מעלים סרטון פעם אחת, והכלי מפיץ אותו במספר אתרי וידאו מובילים. מצוין למי שמשתמש בוידאו בתור פלטפורמה עיקרית לשיווק.
Magisto – מאפשר ליצור סרטוני וידאו קצרים הנערכים אוטומטית באמצעות קבצי וידאו ותמונות גולמיים.
Flipagram – מייצר סרטונים על בסיס תמונות וקבצי סאונד.
Appear.in – מאפשר לקיים שיחת ועידה (עד 8 איש בו-זמנית) בחינם ללא התקנה תוכנה.
Kraken.io – כלי אונליין מעולה לאופטימיזציה (הקטנת משקל) של תמונות. יש גרסת חינם ויש בתשלום. בנוסף יש פלאגין לוורדפרס שמאפשר לבצע אופטימיזציה לתמונות חדשות וקיימות.

ניטור ובקרה

Google Alerts – מאפשר לנטר כל שאילתה שעולה על דעתכם וברגע שגוגל ימצא אזכור חדש לחיפוש הספציפי, תקבלו התראה על כך במייל. ניתן גם להשתמש בחיפוש מתקדם על מנת לנטר דברים ספציפיים.
Social Mention – דומה לגוגל אלרטס, אבל מתמקד בעיקר ברשתות חברתיות.
TalkWalkerAlerts – טוענים שהם "האלטרנטיבה הטובה ביותר לגוגל אלרטס". האמנם? נסו והתרשמו בעצמכם.
BrandShield – סטארטאפ ישראלי המאפשר ניטור אוטומטי על שם מותג או חברה על מנת לבצע מעין "ניהול מוניטין אוטומטי" (מה זה ניהול מוניטין?) הכלי יודע לסרוק את הרשת ולמצוא אזכורים שליליים על שם המותג או החברה מצד אחד וגם הזדמנויות מצד שני. כמו כן ישנו תיעדוף אוטומטי לפי חומרת המצב, מה שמאפשר ניהול הפרוייקט תוך ניצול אפקטיבי של זמן.
Uptime Robot – כלי נחמד ושימושי ביותר, המאפשר לכם לבצע ניטור אחר מספר אתרים על מנת לקבל התראה בזמן אמת במידה והם נופלים עקב בעיה בשרת או מכל סיבה אחרת. ניתן להגדיר אינטרוולים של בדיקה, החל מכל דקה, כל 5 דקות וכו'.

SEO טכני

.htaccess redirect generator – כלי מצוין. מעין "מחולל htaccess" המאפשר לכם לבצע ב-Bulk את הסינטקס של הקובץ בשביל לבצע הפניות 301.
Hostadvice – מאפשר לדעת היכן כל אתר אינטרנט מאוחסן. לא עובד ב-100% מהמקרים, אבל בהחלט קרוב לזה.
NerdyData – מנוע חיפוש של קודים, CSS וJavaScript או בקיצור: כל מה שגוגל לא ימצא לכם. מאפשר לחפש קודים שונים ברחבי אתרים ברשת למטרות שונות ומשונות…
כלים דומים – MeanPath.
Schema Creator – מסייע ביצירת HTML באמצעות מיקרודאטה של Schema.org. במילים פשוטות – מאפשר לייצר את הקוד הדרוש על מנת להציג תוצאות עשירות בגוגל: דירוגים, מתכונים, ביקורות, אירועים, ספרים ועוד.
כלי לבדיקת נתונים מובנים של גוגל – בהמשך לסעיף הקודם, שימושי בעיקר לבדיקת הטמעות שלRich Snippets.
Robots.txt Checker – כלי המנתח את קובץ ה- Robots.txt באתר שלכם, אומר לכם אילו תיקיות חסומות והאם יש שגיאות בקובץ.
Http Header Checker –  מאפשר לכם לדעת איזה קוד מחזירה כתובת URL מסוימת (200,302,301,404 וכו').

ניתוח אתרים

QuickSprout – כלי חביב מאד של ניל פתאל (Neil Patel). מנתח אתר ברמה של אופטימיזציה בסיסית (לא התרשמתי מהניתוחים בחלק הזה), אבל האופציה היותר נחמדה לדעתי זה האפשרות לקבל מבט-על על הפוסטים באתר שלך וכמה שיתופים ברשתות חברתיות קיבל כל אחד.

שירותי אחסון בענן

Dropbox – אחד משירותי הענן המובילים בעולם. מאפשר אחסון של 2GB  בגרסה החינמית וסנכון מלא בין מחשבים שונים, סמארטפונים וכו'.
Hive – שירות ענן חינמי ללא הגבלה. לא התנסיתי אבל נראה מרשים.
Google Drive – שירות ענן חינמי (עד 15 GB) מאת גוגל. שירות מצוין המאפשר עבודה עם המון אפליקציות ופיצ'רים שונים. אחד הכלים האהובים עליי ובהם אני עושה שימוש יומיומי הוא ה Sheets שמאפשר עבודה על קבצים דמויי-אקסל אונליין שניתנים לעריכה ועבודה מכל מקום – גם בנייד.
שירותי ענן נוספים – SugarSyncBoxMegaCopy.

כלים שימושיים שונים

Snagit – כלי מצוין לצילום מסך (סטילס). עם אפשרות להוסף חצים והסברים שונים לצילום המסך, וגם אפשרויות עריכה בסיסיות לתמונות. מומלץ ביותר.
Camtasia Studio – כלי מצוין מבית אותה חברה (TechSmith) להקלטית מסך המחשב בוידאו + עריכה של סרטוני וידאו.
Jing – כלי שלישי של אותה חברה (לא, אין לי שם אחוזים…) שמשלב גם צילום מסך רגיל וגם צילום מסך בוידאו. היתרון – חינמי עד לרמה מסוימת (האחרים בתשלום).
Remove Duplicate Items – מאפשר לסנן כל מיני אייטמים כפוילם כמו URLים כפולים, רשימות עם פריטים זהים ועוד.
Bit.ly – שירות קיצור כתובות, אחד הפופולאריים בעולם אם לא ה-. מאפשר לבצע מעקב על URLים שמקצרים, לקבל עליהם סטטיסטיקות (כמה לחצו וכו') להסתיר קישורי affiliate ועוד.
Mindmeister – מאפשר לכם לתרגם ולארגן את המחשבות שלכם בצורה ויזואלית על פני המסך, באמצעות ממשק נוח וידידותי במיוחד.
Silent Time – הייתי חייב להוסיף גם את זה. אפליקציה לאנדרואיד המאפשרת לקבוע שעות בהן המכשיר יעבור למצב שקט באופן אוטומטי. שימושי במיוחד על מנת להתמודד עם לקוחות הזויים שמתקשרים ב24:00 בלילה :-).
אהבתם? אשמח מאד ללייק/תגובה/שיתוף – שגם אחרים יהנו! אז תנו לי בסיגנלים החברתיים 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה