יום רביעי, 14 בנובמבר 2012

התחלתי את הבלוג בעניני מחשבים
אז  עוד פוסט על המחשב החזק בעולם מתוך hwzone

מחשב העל טיטאן שובר שיאי ביצועים
img
(21:15 ,13.11.2012)
פורסמה זה עתה הרשימה המדרגת את מחשבי העל החזקים ביותר בעולם, והראשון ברשימה זו מבוסס על מעבדי Opteron מבית AMD וכרטיסי עיבוד כללי מבית NVIDIA
 
שמו הרשמי הוא XK7 והוא מתוצרת Cray. שמו הלא רשמי הוא טיטאן. הוא מכיל שילוב של 18,688 מעבדי Opteron 6274 (בעלי 16 ליבות כל אחד, וכמעט 300,000 ליבות עיבוד בכלל המתקן), ועוד 18,688 כרטיסי Tesla K20X מביתNVIDIA. כל מעבד מצויד ב-32 גיגה-בייט של זיכרון DDR3 וכל כרטיס עיבוד כללי מצוייד ב-6 גיגה-בייט של זיכרון GDDR5, כך שביחד מכיל הטיטאן 710טרה-בייט רק בזיכרון נדיף.
 
הסטנדרט לפיו נהוג למדוד ביצועים של מחשבי על הוא תוכנת מדידת הביצועיםLINPACK. תוכנה זו מודדת את הזמן שלוקח למחשב לפתור בעיה מתמטית מורכבת ומסובכת, ובכך נקבע כמה כוח עיבוד מסוגל לספק אותו מחשב ב-FLOPS (או בעברית כמות חישובי הנקודה הצפה שהוא מסוגל לבצע בשניה).


משתדרגים על בסיס הקיים

יצרן מחשבי העל הותיק Cray הספיק לשדרג את היגואר (הטיטאן לא הורכב מאפס. המעבדים וכרטיסי החישוב שביגואר פשוט הוחלפו בחדשים וחזקים יותר), מחשב העל ששירת עד עתה את המעבדה הלאומית שב-Oak Ridgeשבמדינת טנסי שבארצות הברית (ומשרתת את משרד האנרגיה של ממשלת ארצות הברית), בדיוק בזמן להכרזה הדו שנתית: אחת ביוני ואחת בנובמבר על תוצאות השוואת מחשבי העל החזקים בעולם. הטיטאן נמצא במקום הראשון, עם17.59 PetaFLOPS (או בשפה של בני אדם: 17.59 מיליון מיליארדי חישובינקודה צפה, לשניה). ביצועים אלו עולים 8.21 מגה-וואט לכל שעה שבה הטיטאן במאה אחוזי שימוש.
מחשב העל במבט מבחוץ - אכן טיטאן
הן ב-AMD והן ב-NVIDIA חגגו את הניצחון. "התוצאות המרשימות של AMDבגרסתה האחרונה של הרשימה משקף את התמקדותנו ביצירת טכנולוגיות מובילות תעשיה, המאפשרות ללקוחותינו למדוד ולנתח כמויות עצומות של מידע הנוגע לתחומים שונים במדע, שבסופו של יום יעצבו את העתיד של כולנו. תוך אימוץ הטכנולוגיות שלנו, שותפים כמו ORNL (המעבדה הלאומית שב-Oak Ridge) מעניקים ל-AMD את ההזדמנות להיות שותפה לפיצוחם של כמה מהאתגרים הגדולים ביותר בדורנו" אמר סורש גופאלאקרישנאן (Suresh Gopalakrishnan, מסובך לאיית שמות הודיים בעברית), סגן נשיא ב-AMDומנכ"ל חטיבת השרתים.
שימושים לכל הכוח הזה
"אנחנו מנצלים את ארכיטקטורת המעבדים היעודיים של NVIDIA בכדי להאיץ בצורה משמעותית סימולציות מסובכות דוגמת אקלים ומטאורולוגיה, הדמיות סיסמולוגיות, פיזיקה בחלל, מכניקה של נוזלים, מדע החומרים, וביו-פיזיקה של מולקולות. משפחת ה-K20 מבית NVIDIA מהווה קפיצת מדרגה קדימה בהשוואה לארכיטקטורת ה-Fermi שקדמה לה, מה שמשפר את הפרודוקטיביות ומשפר את סיכויינו להשיג תובנות חדשות שלא היו אפשריות קודם לכן." אמר פרופ' תומאס שולת'ס (Schulthess), פרופסור לפיזיקה מחשובית מהמכון האוניברסיטאי לטכנולוגיה שבציריך, שוויץ (ETH Zürich), אודות סדרת ה-Tesla K20 של NVIDIA ומשומשת במחשב הטיטאן.
ה-K20X מבית NVIDIA - אחראי על מחצית מהכוח של המפלצת של Cray
אנחנו לא מופתעים מהעובדה שהן AMD בהודעה שלהם לעיתונות, והן NVIDIAבהודעה שלהם לעיתונות, לא ציינו האחת את השניה וניכסו את ההישג המכובד בדמות ביצועי ה-XK7 מבית Cray לעצמן בלבד. כך או כך, מדובר בהישג הנדסי אדיר ואנחנו מקווים שיסייע במחקרים רבים ככל האפשר, בפרט מניעת אסונות מזג האוויר מהם סובל הדוד סאם לאחרונה.

ויש עוד, 499 עוד.
לשאר רשימת 500 מחשבי העל החזקים בעולם, לחצו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה