יום חמישי, 6 בנובמבר 2014

https://archive.org/details/internetarcade

רכיון האינטרנט העלה מאות משחקים מעידן הארקייד

הגיימרים של אולמות משחקי הווידיאו משנות ה-80 וה-90 קיבלו מתנה נוסטלגית בסוף השבוע, עם אוסף משחקים, מפק-מן ועד גולדן אקס ו-Out Run

ארכיון האינטרנט עשה בסוף השבוע מצווה לילדי שנות ה-80 וה-90 כשהעלה לרשת מאות משחקי ארקייד עתיקים, שכיכבו באולמות המשחקים לפני 20 ו-30 שנה, ולעתים גם התגלגלו למחשב האישי או לקונסולות כמו אטארי וסגה.
היוזמה שנקראת The Internet Arcade כוללת משחקים מתור הזהב של אולמות הארקייד, משנות ה-70 ועד לשנות ה-90. "אוסף המשחקים נע בין משחקים מוקדמים מ'עידן הברונזה'  בצבעי שחור לבן וסאונד פשוט, ועד למשחקים נרחבים שכוללים קולות מסונטזים, תמונות ומוזיקה. ברוב המשחקים ניתן לשחק בצורה כזו או אחרת", נכתב בארכיון האינטרנט.
כל המשחקים זמינים למשחק היישר מהדפדפן, מבלי שיהיה צורך בהורדה של אמולטור (תוכנה שמדמה סביבה של קונסולות או מחשבים ישנים). אבל, כפי שציינו, בחלק מהמשחקים אתם עלולים להיתקל בבעיות. ג'ייסון סקוט, שאחראי על ה-The Internet Arcade כתב בבלוג שלו כי הדפדפן המומלץ להרצת המשחקים הוא פיירפוקס. "כרום גם עובד טוב, אבל בשל חילוקי דעות בין מוזילה לגוגל שמשעממים אותי, כרום רץ בכ-20% לאט יותר".
The Internet Arcade
The Internet Arcade.
אבל הצדדים הטכניים פחות מעניינים כשבוחנים את המגוון של משחקים שהיו חלק מהילדות של מיליונים ברחבי העולם, וגם בישראל.
אפשר למצוא שם בין היתר את משחק החלליות Zaxxon של Sega  משנת 1982, את Pac-Man ואת Out-Run משחק המכוניות הזכור של סגה מ-1986. גם פרוגר הקלאסי, שבו צפרדע מנסה לחצות את הכביש, ואחר כך את הנהר מצא את דרכו אל הארכיון, וכך גם משחק הלחימה הקלאסי Golden Axe.
ארכיון האינטרנט, שכשמו כן הוא, פרויקט מונומנטלי שמנסה לשמר ארכיון של מיליוני אתרים שחלק גדול מהם כבר לא עמנו, כבר הוציא דף דומה לקונסולות עתיקות, מהאטארי 2600 משנת 1977 ועד ל-The Sega Game Gear, שיצאה בתחילת שנות ה-90.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה